Der er allerede gået en uge siden, jeg landede fra Slovenien.
En begivenhedsrig uge, som jeg vil huske længe. 😍
Jeg præsenterede mit hjertebarn PAF I SKOLEN på den internationale konference for systemiske opstillere – og “vi” (PAF og jeg 😜) blev modtaget med større begejstring end jeg overhovedet havde forestillet mig.💓

Jeg afholdt en workshop på 4 timer (min første på engelsk – uf) og der var næsten 40 deltagere fra flere forskellige lande inkl. oversættelse til spansk.

Det var vigtigt for mig, at præsentere PAF, som det lige præcis er, og vise at rejsen stadig er en proces for at få PAF I SKOLEN mere udbredt i det danske skolesystem.

Jeg startede workshoppen med PAF øvelser, som vi bruger i klasserne, og derefter vi lavede alle en hjertemeditation.

Derfra strømmede ordene ud af mig og jeg var i mit ES. 😍
Jeg nød og oplevede også, hvor lyttende og inspireret alle var.

Jeg viste videoen fra Ellekildeskolen i Sakskøbing, der er igang med en 3 årig implementering af PAF.

Mange blev rørt til tårer over at se eleverne lave hjertemeditation, og se at opstillingensmetoden blev benyttet i klasserummet for at danne fællesskab og styrkende relationer hele vejen rundt.

Se videoen her:
https://youtu.be/YSNerfYLHek – engelsk version
https://youtu.be/0GV9013MjNs – dansk version

Til sidst i workshoppen rejste Jan Jakob Stam sig (han har uddannet mig i “opstilling for virksomheder” og er en af dem, der de sidste 30 år har været med til at sprede metoden. Han er også stifteren af konferencen i Slovenien).

Jan Jakob roste PAF I SKOLEN og sagde, at dette koncept var det mest inspirerende, han havde hørt om i de 30 år, han havde arbejdet med systemisk opstilling.

En kæmpe kæmpe anerkendelse og ros til mig. TAK ❤️

Han var så mere nysgerrig, og pludselig stod jeg midt i en opstilling med Jan Jakob, hvor han undersøgte mere om selve missionen for PAF I SKOLEN.

Vi kom frem til, at PAF I SKOLEN vil vende rundt på skolesystemet, så elever bliver udviklet til at mestre eget potentiale og kunne være i livet.

Efterfølgende var der meget positive tilbagemeldinger, og jeg brugte eftermiddagen på en tur rundt om søen, hvor jeg fik reflekteret og taget den i den grad positive respons til mig.

PAF I SKOLEN blev modtaget, set og anerkendt for det unikke koncept, det er og som virkelig kan fører mennesker sammen – så alle bliver set, for dem de er.

Næste dag afholdt jeg igen workshop sammen med en anden deltager – og her blev workshoppen drejet til at alle gerne vil lære, hvordan de kunne viderebringe PAF I SKOLEN til deres eget land.

Derfor er der nu en international uddannelse på vej, så jeg kan lære konceptet fra mig til glæde for elever i andre lande.

Dette er så lige større end jeg overhovedet havde målsat og overhovedet havde forestillet mig. 🙏🤩

PAF I SKOLEN er på vej ud over Danmarks grænser
– sådan VUPTI!!

Vi er allerede igang med at oversætte materialet og hjemmeside til engelsk – Der er allerede tilmeldinger til udddannelsen – og spansk oversættelse er blevet tilbudt fra en deltager.

Så lot´s of work to do… 😁

Jeg har siden 2012 udviklet PAF I SKOLEN, hvor jeg startede med forløb for unge i 8-9. klasse på Føllenslevskolen i Kalundborg Kommune – herfra blev PAF udviklet endnu mere via Ungeenheden i Odsherred – for derefter at blive udviklet i samarbejde med Katrinedalskolen, afd. Tuse i Holbæk, og efterfølgende Bramsnæsvigskolen i Lejre samt flere andre skoler. Senest Ellekildeskolen i Sakskøbing, der er igang med implementering på andet år.

Der er uddannet omkring 20 PAF Vejledere – som arbejder med konceptet i skoleregi.

Vi har søgt mange fonde, men uden held, da det er svært at beskrive opstillingsmetoden – det er en oplevelsesmetode.

Næste skridt for PAF I SKOLEN i Danmark er, at jeg ønsker en samarbejdspartner fra erhvervslivet.

En større virksomhed med hjertet på rette sted, der vil investere i konceptet sammen med mig, så flere skoler kan få glæde af mit hjertebarn – og vi sammen kan gøre en forskel for de kommende generationer i Danmark – og nu også i andre lande.

Mette Nordahl
WWW.NORDAHLACADEMY.DK